torsdag 22 maj 2014

Color Affection

Min Color Affection av Veera Välimäki har varit klar väldigt länge. I förra veckan fick jag äntligen ork till att fästa trådarna och blocka den. Orsaken till att det har räckt såhär länge e att jag inte e helt nöjd med den. Den övre kanten, där man byter färg, blev alltför spänd och garnet sticks. Färgerna var jag nöjd med då jag valde dem, för jag ville ha diskreta färger, men nu efteråt kan jag tycka att jag borde valt färger där man tydligare ser skillnaderna. De två olika gråa färgerna smälter ihop när de e bredvid varandra. Förutom kanten och garnet (som var restgarner) var den rolig att sticka för det fanns inte en enda avig maska! Jag gillar inte att sticka varv med flera hundra maskor avigt, så det här passade ju mig perfekt. 
Garnet var Drops Alpacka och jag använde stickor 3,5 mm om jag minns rätt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar