torsdag 6 februari 2014

Sockor som vägrar tova sig!

Här e då sockorna som vägrar bli tovade trots att jag ivrigt försöker. 
De e stickade i Novita Nalle garn på stickor 3 mm och mönstret fick jag inspiration till från tidningen Novita Joulu 2013, där det finns ett par sockor med ungefär samma randning. Storleken e samma som åt syrrans sambo, för jag ville göra lika som henne. Hon tvättade sockorna i 60 grader i tvättmaskinen och ut kom ett par tovade sockor som passade på min fot. Men nej, det funkar inte då man inte gör det i misstag. Istället har jag nu bara ett par för stora sockor som e extra rena, men den vita färgen ser lite blå ut p.g.a. tvätten i för varmt vatten. Så kan det gå, kanske jag kan erbjuda dem åt just syrrans sambo, för han har ju ett par mindre nu än tidigare. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar