torsdag 13 februari 2014

Dörrmattan

Det blev visst lite mera garn inhandlat idag, men jag skyller allt på Ravelry som ger mig för mycket inspiration och idéer. Fast jag anser nog att jag inte har för mycket garn ännu, då allt ryms i en låda + en plastpåse. Men innan jag får börja på det jag har köpt garn till så måste åtminstone nånting av det jag håller på med bli färdigt, så idag stickar jag så fort jag kan. Tur så har jag inte köpt mönstret till garnet ännu för då skulle det aldrig gå.
Anyway, först i raden av färdiga projekt blev min dörrmatta. Mönstret tog jag härifrån (om någon tänker sticka efter det mönstret rekommenderar jag att man gör exakt som det står och inte tittar på antalet maskor som ska vara kvar efter varje varv för det stämmer inte). "Garnet" är mörkt gråa trikåtrasor och det gick väl åt cirka 700 gram av det. Jag använde en rundsticka storlek 10 mm. Det blev en tung stickning ganska fort och därför var det skönt att varva med något lite lättare, men också konstigt att hålla på och byta mellan stickor 3 mm och 10 mm.

2 kommentarer:

  1. Shit vad stor! :o Kan du inte ngn gång ta "in the making of" bilder, asså medan du håller på.. Skulle va kul att se hur en "halvfärdig" tröja ser ut innan den är färdigstickad :) Alltså lite större projekt, typ tröja/dörrmattan/mobilskal osv, för ett par halvfärdiga sockor vet jag ju redan hur de ser ut hehe ;)
    puss // din lilla kusin! :)

    SvaraRadera
  2. Det kan jag väl :) fast just nu har jag bara ett par sockor på gång :P

    SvaraRadera