tisdag 18 februari 2014

Angry Birds, ännu en gång.

Att sy med maskstygn på stickat gjorde jag senast i oktober ifjol, och då konstaterade jag att jag inte var så bra på det och att jag nog inte skulle göra det på en tid. Nu har en tid gått, och jag gjorde det igen. Min systerson ville ha angry birds sockor (och då vill lillasyster ha lika), så det var ju klart att jag skulle fixa. 
Sockorna stickade jag från tån upp enligt deras fot-mått. "Näbben", alltså tårna, stickade jag i gult Gjestal Silja sockgarn och resten av sockorna med rött Gjestal Maija. Lite ränder i svart Gjestal Maija gjorde jag på muddarna också. Sen sydde jag ögonen och ögonbrynen med maskstygn och vitt Novita Nalle garn och konturerna sydde jag med efterstygn (om det heter så?). Rundsticka 3 mm och magic loop tekniken använde jag. Inspirerad blev jag här

Och att fota ivriga barnfötter en kväll i ett mörkt kök med mobilkameran e inte det lättaste, men det e vad jag gjorde. 

1 kommentar: