onsdag 5 februari 2014

IKEA gör mig sur!

För två veckor sen var jag till IKEA och köpte ny klädsel till min soffa. IKEA-soffor måste skruvas i bitar då klädseln ska bytas (i alla fall min soffa), så det gjorde jag. Och upptäckte att överdraget var för stort. Tillbaka till IKEA en vecka senare för att byta det till det mindre. Idag skruvade jag igen isär soffan, bara för att den här gången upptäcka att överdraget är för litet. Hur kan det vara så?! Det finns bara två olika storlekar och ingendera passar! Dessutom har skruvarna i armstöden skruvat upp sig från insidan (armstöden e ihåliga) och soffan sitter nu ihop med två skruvar mindre än tidigare, varav två skruvar dessutom inte sitter fast ordentligt! Snart ramlar väl allting ihop. Dåligt IKEA, dåligt!

Det enda bra med hela den här historien var att min syster och mina syskonbarn kom hit för att hjälpa mig med bytet, och det e alltid lika roligt att umgås med mina gullungar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar