måndag 3 februari 2014

Experiment!

På senaste tiden har jag mest experimenterat med stickningen. Stickade ett par stora sockor och tvättade dem på 60 grader för att få tovade tofflor, men resultatet blev bara ett par lite renare sockor. Kanske jag gör det en gång till och ser vad som händer då.
Av garnet som blev över av det började jag på ett par dubbelstickade vantar, och efter mycket googlande har jag fått till minskningen för fingrarna på den ena vanten. Den andra e halvvägs nu. Sen återstår att få till tummen snyggt på båda sidor, eftersom det inte finns någon synlig avigsida på en dubbelstickning. För hur mycket jag än har googlat så hittade jag ingen beskrivning som jag förstår på tumkil och därför fick den bli en "vanlig" tumme. Och så får jag prova mig fram till snyggaste sättet att få dit själv tummen sen.
Bilder blir det då jag e tillbaka hos mig själv där sockorna finns och då vantarna e klara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar