onsdag 26 februari 2014

En sjal på gångs

För en tid sen fick jag en fråga om jag nångång kunde visa hur ett halvfärdigt projekt ser ut och inte bara visa färdiga projekt. Hittills har jag stickat bara sockor så dem har jag inte visat som halvfärdiga, men nu håller jag på med en sjal. Jag började förra tisdagen, då såg det ut såhär:  
Och i helgen såg den ut såhär: 
Det börjar vara lite svårt att få plats med den på stickan. Och jo, ränderna ska vara olika breda i sidorna och därför ser den sned ut. 
Efter det där har jag kommit så långt att den nästan e färdig, men slutet är en bred grå kant och på vartannat varv ska det ökas fyra maskor så det blir långa varv. Den e rolig att sticka, men nu vill jag bara ha den klar. Jag tror nog att jag snart kan visa en färdig sjal! 

2 kommentarer:

  1. Gaaah shit fett coolt, man tror inte att det är samma grej på bilderna haha! :o OM du gör någon kofta eller liknande skulle jag vilja se hur den ser ut innan den är klar…! Alltid undrat ut man stickar en kofta med ärmar och hela allting. Puuusssss /Lille kusinen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har två tröjor och en kofta "under planering" i mitt huvud så visst kan jag fota dem också, sen när jag kommer så långt att jag stickar dem :)

      Radera