tisdag 10 december 2013

Pearl Chain Mittens

De här vantarna hade jag egentligen tänkt ta hem till mina föräldrar och få hjälp med att fotografera, men sen blev det inte så. Istället visar jag ett snabbt taget foto, där färgerna inte riktigt stämmer.
Mönstret e Pearl Chain Mittens av handepande och finns på Ravelry. Jag tror att jag använde stickor 3,25 mm och garnen är Silja Sockgarn (det mörkgråa, och inte blåa som det ser ut att vara på bilden) och Gjestal Maija (det röda). Flerfärgsstickning e inte riktigt min grej, inte ens då jag använder metoden magic loop. I bytet mellan två stickor får jag alltid en bubblig kant, som syns tydlig på vanten till höger. Inte ens ordentlig blockning hjälper. Jag antar att jag håller trådarna för spänt just i bytet och därför drar det ihop sig där, men jag kan inte rå för det trots att jag vet om felet. Dessutom blir det alltid spändare då jag stickar med flera färger än en så de här vantarna e lite för små för mig. Dessutom lyckas jag ofta sticka vantar aningen för små..

2 kommentarer:

  1. på den ena vanten sir de ut som rött botten med blåa "vågor", o på den andra vanten sir de ut som blått botten med röda bollar :D aika jännä!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fattar va du menar, men jag ser det int.. D e också ganska jännä! :) Tur att du int märkt mitt lilla fel i alla fall :P

      Radera