torsdag 26 december 2013

Hemmagjorda julklappar!

Jag stickade tre stycken julklappar i år och nu har mottagarna fått dem så då kan jag visa dem här. 
Första paret från vänster fick min systers sambo som sliter sockor i racerfart. Ett par varje jul har blivit tradition, men nu har jag insett att han kommer att behöva några par till innan nästa jul för nästan alla par hade nästan-hål under fötterna. Paret i mitten fick min gudfar och paret till höger fick min gudmor. 
Systerns sambos sockor e gjorda efter ett basmönster för sockor gjorda i Novita Nalle-garn. Mönstret tog jag från Novita Sukkalehti, och så stickade jag en förstärkt häl. Gudfars sockor e gjorda efter samma mönster men med lite mindre maskor eftersom jag tyckte det första paret blev så stora, och utan förstärkt häl. Gudmors sockor e ett mönster jag har använt många gånger, Kalajoki av Tiina Seppälä.
Alla tre par e stickade i Novita Nalle garnet och med stickor 3 mm. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar