tisdag 17 december 2013

Angry Birds del 2

Jag har tidigare skrivit om min systersons stora intresse för Angry Birds och senast jag var hemma och han såg att jag stickade begärde han ha en Angry Birds-mössa. Sagt och gjort. Det blev en mössa, men virkad istället för stickad. Garnerna e tagna lite här och där. Det röda e Novita 7 bröder, det beige, vita och svarta e Novita Nalle och det gula e Gjestal Silja sockgarn. Virknål 3,5 mm använde jag till allting. Inget mönster har jag haft, men ja googlade fram ett basmönster för virkad mössa och utgick från det, provade efter ett tag på hans huvud så jag fick till rätt storlek och sedan har jag stickat alla "ansiktsdelar" på fri hand och sytt fast dem ovanpå. Kanske inte den snyggaste mössan, men den fick godkänt. Förutom att "håret" (eller vad det ska kallas..) på huvudet enligt systersonen skulle vara bak på huvudet och inte mitt uppe på. 
Han har också meddelat att han vill ha Angry Birds på rumpan, men jag tvivlar på att han faktiskt skulle använda ett par yllebyxor, med eller utan Angry Birds, så sådana blir det nog inte.

2 kommentarer: