torsdag 23 maj 2013

Shopping

Jag slutade tidigt på jobbet, det är mulet och trist ute och jag hade tråkigt. Det blev en biltur och lite shopping!


En riktig myströja, lite längre modell i mjukt tyg, en prickig t-shirt, ett par nya arbetsskor, garn till en tröja jag ska sticka, knappar till den gröna tröjan och tiger overallen samt lite nya stickmarkörer i en liten storlek (inte så klumpigt i stickningen då!).
Enda problemet nu är att jag inte vad jag vill ha för färg på ränderna i tröjan jag ska sticka. Bottnet blir beige och så köpte jag blått och vitt garn. Endera av de ska bli ränder tänkte jag. Först tänkte jag blått, men nu vet jag inte om jag vill det. Sen tänkte jag vitt och nu vet jag inte om jag vill det heller. Jag har lite ljusgult här hemma som jag provade med och det var också fint. Eller sen kanske jag ändå vill ha cerise som jag tänkte från början. Men då måste jag ta en ny tur till garnbutiken (och i så fall en annan, eftersom den här inte hade kvar av den färgen). Svåra val här i livet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar