söndag 5 maj 2013

Grönt!

Jag har stickat. I ett grönspräckligt garn. Och nu kan jag inte bestämma mig om jag tycker det e fint eller inte. Garnet e väldigt mjukt, köpt för ganska länge sedan. Tidigare har jag gjort ett par sockor åt mig själv av garnet, men de blev för stora och ligger sedan dess undanstoppade i en låda nånstans. Nu hittade jag ett mönster på en babytröja som jag ville göra, och jag ville använda garn jag har hemma eftersom jag har ganska mycket. Det här gröna garnet passade bäst till mönstret (för jag var lat och orkade inte räkna om mönstret för att passa till ett annat garn). Nu e tröjan klar (bara knappar som fattas) och sedan räckte det till ett par matchande sockor också. Och ännu finns det lite garn kvar. 

Mönstret till tröjan heter baby wrap cardigan och hittas här. Väldigt enkelt och snabbstickat mönster, speciellt eftersom jag gjorde allt i samma garn. 

Mönstret till sockorna är mitt egna påhitt. Hälen e en short row heel och den hälen gjorde hela socken väldigt bred över foten (men jag orkar inte göra om). 

Garnet är Vickie Howell Collection "Rock", och allting e stickat på min nya Knitpro Karbonz rundsticka (min nya favorit!) nr. 3.
Och egentligen behöver jag ju inte bestämma mig om jag gillar färgen eller inte, för nu hamnar allting i lådan för framtida bruk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar