fredag 31 maj 2013

Att handla utan pengar

Sista dagen rea på Drops garner idag. Jag var "tvungen" att passa på att köpa garn till en tröja jag vill sticka, så jag hoppade i bilen och körde de 20 minuter det tar till min närmaste garnbutik som säljer de garnerna. Plockar åt mig det jag vill ha (tittar inte på allt annat för då kommer jag aldrig ut därifrån..) och går till kassan. Väl där upptäcker jag att både pengarna och bankkortet inte finns i plånboken. Lite panik fick jag då jag inte mindes var de kunde vara och garnet fick snällt vänta i butiken. Som tur fanns banken nära! Jag fick mitt garn och dessutom mat och en bok från bibban.
Nu e frågan om jag orkar hoppa på cykeln och släpa mig till stranden. Jag vill ju sola, men jag tycker inte om att vara tvungen att leta upp en strand för att få göra det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar