onsdag 1 maj 2013

1 maj!

Idag var/är det tydligen EFIT (ett foto i timmen). Det visste inte jag imorse men jag har fotat mycket idag i alla fall, så jag tänkte visa min dag i bilder! Varsågoda:
Tog en skogspromenad för att hitta vårblommor.

Såg några få, små blåsippor. 

Och en massa vitsipps-blad.

Vid potatislandet hittade jag några tussilagon.

Och vid bastu-väggen en ensam liten vitsippa. 

I mammas blomland fanns det fina krokusar.

Närbild av samma krokusar.

Efter promenaden och lunch blev det kakan från igår och kaffe.

Och sen några timmars stickning i solen på terassen. 

Så klädde jag på mig systerdotterns present.

Och sen lekte jag med syskonbarnen. 
Den ena fotade jag i farten och den andra fick jag inte alls fota.

Nu blir det mera stickning och sen ska jag sova!

4 kommentarer:

  1. Haha, det är såååå kul att jag hittade din blogg av en slump marlen! Det är så mysigt att läsa lite om va som händer där på andra sidan vattnet, och askul att du bloggar med bilder också! Puss på dig! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Av en slump? Nu blev jag nyfiken, hur då? Det tar sån tid att ladda upp bilderna bara, men det e roligare att ha bilder med tycker jag. Puss puss :)

      Radera
    2. Jag läser ju en miljon bloggar o satt inne på blogspots bloggar o klicka igenom, kommer inte ihåg hur men din kom upp o läste bara beskrivningen fort o insåg att de bara kunde va din, men jag visste inte att ddu bloggade du aktivt som du gör ;) :)

      Radera