måndag 17 september 2012

REA!

I våras beställde jag garn från Lankatalo Tapion kauppa, och bland allt annat så beställde jag två nystan av Drops Merino Extra Fine, bara för att det var billigt. Sen visste jag ju inte vad jag skulle sticka av det, men bestämde mig till sist för en klänning till en baby. Mönstret finns på Ravelry och heter Little sister's dress. Snabbt visade det sig att garnet inte skulle räcka och därför fick det i stället blir en t-shirt/tunika:

Men vart vill jag då komma med allt det här? Jo, garnet var så underbart mjukt att sticka med och jag ångrade att jag inte hade köpt mera då. Igår upptäckte jag det här och jag ska verkligen utnyttja det! Jag har redan bestämt mig för att det ska bli ett par vantar åt mig själv, men vilka färger jag ska ta kan jag ju inte komma överens med mig själv om.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar