torsdag 13 september 2012

Inga kalla fötter här inte!

Här får ni se några av det här årets sockor som har varit roligast att sticka. Snyggaste enligt mig är de högst upp till vänster, stickade i avbruten moss-stickning. De blåa blev mina favoriter direkt! De längst ner till höger var väldigt snabbstickade, trots sitt flätmönster. De gula sockorna är jag extra stolt över eftersom de verkligen e mina! Garnet till dem har jag färgat själv och även mönstret har jag hittat på själv, efter lite bläddrande i olika teknikböcker.  

Även den här veckan har jag hunnit sticka ganska mycket, trots att vi effektivt skriver examensarbete på dagarna också. Ett par sockor, i riktigt tunt garn och flätmönster blev färdiga i tisdags och ikväll blir min systers kortskaftade blåa sockor färdiga. Bilder får ni se då jag har fotat sockorna! 

2 kommentarer:

  1. Dom där längst ner till höger ar jag oxå sticka :) men det hänger på knapparna nu....det finns alltså inga... :D

    SvaraRadera