onsdag 26 augusti 2015

Semestersjalen

Jag ville sticka en sjal under semestern, det har jag ju skrivit om förut. Trots att jag så gärna ville, fanns det annat jag hellre ville sticka på. Tills i onsdags förra veckan då jag började, men inte klarade av det. På torsdagen fick jag första gången diagrammet rätt, men insåg att det var fel storlek på stickan och bytte därför på fredagen till en mindre. Jag trodde inte att det skulle bli en sjal stickad på semestern, eftersom det bara var fyra dagar kvar, men se där hade jag fel. Imorse innan jag skulle till första kvällsturen stickade jag de sista varven. Det enda jag inte hann med var avmaskningsvarvet och hade jag börjat bara en timme senare hade jag hunnit. Jag tänkte göra klart det i kväll, men jag är tröttare än jag trodde att jag skulle vara så nu blir det nog gonatt. Inte ens en bild blir det för jag orkar inte stiga upp och tända lampan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar