lördag 14 mars 2015

Winter Wonder babyoverall

En stickad overall måste ju vara det mest praktiska plagget man kan ha åt en bebis, påstår jag som inte har så hemskt mycket erfarenhet alls inom det området. Men en stickad overall håller hela bebisen varm utan att vara tjock och klumpig som en vanlig overall och den räcker bra inuti en sovpåse (heter det så, det man har i vagnen?). Drops har ett mönster (Winter Wonder, BabyDrops 21-3) på en overall med flerfärgsstickning och ett runt ok som jag nu har stickat efter två gånger, och jag gillar det mönstret. Båda gångerna har jag gjort resårstickade muddar istället för moss-stickade och jag har gjort dem kortare, så man inte ska behöva vika upp dem. Jag har inte heller gjort knappkanterna samtidigt, utan jag har gjort resårstickade kanter efteråt, men i övrigt har jag följt mönstret. Den förra gjorde jag i minsta storleken och randig i mörkgrått och beige, den här gången gjorde jag storlek 6-9 månader och den blev grå med rosa ränder, bara för att grått och rosa är så fint tillsammans! Den förra skickades till Norge, men vem som ska få den här är ännu oklart.
Den är stickad i Lanett Babyull från Sandnes garn med stickor 2,75 mm. Garnet är 100 % merinoull och därför så mjukt! Jag vill ha en tröja till mig själv i det här garnet (jag tål ju inte när det sticks mot min hud), men en tröja på stickor (max) 3 mm skulle nog ta för länge för mitt tålamod tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar