måndag 9 mars 2015

Babystrumpor



Det är tydligen vanligt att strumpor och sockor inte hålls på små barns fötter. Jag undrar vilken modell av stickade sockor som hålls bäst? Ett par med hela mudden i resår, ett par med mudd och ovansidan av foten i resår, ett par med hög (lång?) mudd och några varv resår som smiter åt innan hälen eller nån helt annan sort? Jag har stickat många par sockor, men jag har ingen aning om vilka som faktiskt hålls på. Det senaste paret jag har stickat är ett par med slätstickad mudd med några varv resår innan hälen. Mönstret hittade jag på Novitas sida, men jag har kortat av alla "delar" med några varv för att få en socka som passar en ännu mindre bebis än en med storlek 22 som är den minsta storleken i mönstret. Garnet Novita Nalle Taika och stickorna var storlek 2,75 mm. Små och söta blev de, men om de hålls på förblir en obesvarad fråga. Ännu i alla fall.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar