fredag 21 november 2014

Värme till en liten

Den här overallen stickad efter ett Drops-mönster ska få värma en liten i nästa år är det tänkt. Jag har stickat i Novita Nalle garn och om jag minns rätt använde jag stickor 2,5 mm. Mönstret var lätt att följa (trots att det var ett Drops-mönster, de är ju lite kluriga ibland..), men på oket var det bra att den här fina sidan finns så att jag slapp försöka lista ut själv när på varvet jag skulle minska maskor. Knappbanden har jag stickat efteråt, inte samtidigt som mönstret säger, för jag ville ha resår istället för rätstickning, och jag ville ha resåren på "andra leden". Jag gjorde alltså inte fem "knappbands-maskor" utan bara två kantmaskor per sida och på oket gjorde jag alla minskningar innanför de två maskorna. Resårerna i ben och ärmar gjorde jag kortare än mönstret säger, för jag tycker att det skulle bli så klumpigt med uppvikta kanter. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar