lördag 8 november 2014

En babyfilt. Igen..

Ingen har väl vid det här laget missat att jag gillar att göra babyfiltar. Sisådär några gånger i året hittar jag en filt som jag bara måste få göra. Den här gången snubblade jag över ett mönster på en virkad babyfilt som jag tyckte var så fruktansvärt fin att jag var tvungen att göra en direkt. Jag köpte lite garn och började på den i somras under min semester. Det gick riktigt fort där i början, som det oftast gör då jag tycker det är roligt. Sen tog garnet slut och filten var fortfarande så liten att den hade passat i en bilbarnstol men inte nån annanstans. Jag ville ha en större filt så jag for till butiken efter mer garn, men då visade det sig att det inte fanns alls av det garnet där. Inte i nästa butik heller. Så då beställde jag det från nätet. Att fortsätta virka sen tog lite emot, det var inte så roligt längre när det hade räckt så länge att få mera garn, och en miljon trådar blev det att fästa också. Men så i förra veckan tog jag äntligen tag i att virka det allra sista och fästa de sista trådarna och nu e den alltså klar. En Bertie Baby Cot Pram Blanket av Little Doolally, virkad i garnet Cotton Light från Drops med virknål 4 mm. Nu då den är klar tycker jag att den kanske blev lite för stor, eller kanske mest lite för avlång, men nu e det så det e. Värma någon kommer den ändå att göra, oberoende av hur den ser ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar