fredag 7 november 2014

Min lista

Min lista över pågående projekt kan igen kompletteras. Babyoverallen e helt klar och den ska få ett eget inlägg snart. I övrigt ser det ut såhär:

  • En stickad sjal, mitt långtidsprojekt, påbörjad men int så mycket mer än det. 
  • En annan stickad sjal (Tailwind Shawl) påbörjad idag, men jag har faktiskt kommit ganska långt redan. 
  • En kofta efter eget påhitt, stickad uppifrån och ner med ett garn som redan en gång varit en färdig kofta men som blötts och nystats om. Mitt experiment som jag nämnde i ett tidigare inlägg. 
Jag tror jag ska fortsätta uppdatera den här listan nu och då, då det behövs. Speciellt om jag märker att jag har en massa pågående projekt, för att få en bättre blick över dem och kunna ta tag i att göra färdigt.
Jag har en korg i min bokhylla med pågående projekt i olika stadier, bl.a. en babykofta som saknar knappar, en babyoverall som saknar knappar och är lite fel hopsydd, en hög med mormorsrutor och en kofta samt en tröja som ska rivas upp och där garnet ska få bli något annat, men de projekten kommer jag inte att skriva hit eftersom de har funnits så länge redan. De tar jag tag i nångång när jag verkligen känner för det och jag tvivlar på att lusten till det kommer att uppstå bara för att jag skriver ner dem på en lista.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar