fredag 7 november 2014

Pannband

Jag hatar att använda mössa. Jag tycker int att mitt huvud har sådan form att det passar med mössa, och inget hår som syns i pannan heller. Men jag bor ju i ett land där man vintertid behöver en mössa om man ska vara ute för annars förfryser man. Även på hösten och våren kan det vara skönt med något som täcker öronen utomhus då det blåser storm. 
Därför har jag stickat mig ett pannband. Mönstret tog jag härifrån, men eftersom jag hade ett tunnare garn (Sandnes Garn, Alpakka Strømpegarn) och mindre stickor (3,75 mm) så gjorde jag flera repetitioner av mönstret efter varandra. Jag har inte heller gjort fastsättning med knappar, utan jag gjorde en provisorisk uppläggning och på slutet sydde jag ihop kortsidorna med maskstygn. Varmt och skönt blev det, och det sticks inte alls vilket är ett måste för mig om jag ska ha nånting direkt mot huden. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar