måndag 9 juni 2014

Poolside!

Min Poolside har varit klar i säkert en månad, och har legat ofotograferad på byrån. Ungefär varannan gång jag har kommit hem till mina föräldrar har jag haft den med, med tanken att någon ska fota den på mig, men varje gång har det blivit ogjort. Tills för en vecka sen då min storasyster hjälpte mig ta några kort. Sen gick det visst igen en vecka innan jag fick upp den hit, men nu så! 



Mönstret har jag tagit från Ravelry. Tröjan heter Poolside och är designad av Isabell Kraemer. Jag använde garnet Holst Garn Coast, en blandning av ull och bomull, och stickade med stickor 3,75 mm. Till muddarna och halskanten hade jag en mindre sticka, jag tror det var en 3 mm. Jag blev väldigt nöjd med min tröja; den var rolig att sticka, mönstret e enkelt att memorera och blir fint, och tröjan sticks inte alls.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar