tisdag 24 juni 2014

Hänt sen sist!

Sen sist har det ju faktiskt hunnit vara midsommar. Min första helt lediga midsommar på sex (sju?) år! Passade på att fira ordentligt på fredagen och ångrade mig på lördagen, men så kan det gå. Roligt hade jag i alla fall! Vädret var lite ombytligt också, ena sekunden sol och andra snö. 
Mellan skurarna plockade jag lite blommor och innan snön kom hade jag hunnit byta kommun och behövde bara se det på en bild i telefonen. 
Sen har jag jobbat och däremellan passat på att virka lite. Virkningen resulterade i en korg till mina frukt-plastpåsar som jag förvarar i kökskåpet och som jag får fånga varje gång jag öppnar dörren för att de faller ut. Inte nu mera. Nu hålls de i korgen! Det e svårt att fota svart, men korgen e alltså virkad på frihand med virknål storlek 7 mm och med trikåtrasorna som blev över efter dörrmattan. Bottnet e en rund platta och då den var tillräckligt stor virkade jag ett varv stolpar i bakre maskbågen (för att få en kant) och sen fortsatte jag med stolpar tills den var hög nog (och "garnet" tog slut). Den e vikt på mitten för att vara lite stadigare och passar perfekt på hyllan i skåpet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar