söndag 18 augusti 2013

UFO:n

Det e en dryg vecka sen jag uppdaterade med något garnrelaterat här på bloggen och orsaken e den att det bara finns en hög med UFO:n här hos mig. Unfinished Objects alltså. Förut var jag en sån som bara stickade eller virkade på en sak i gången, men nu för tiden har jag alltid flera projekt på gång samtidigt, vilket leder till att det räcker länge innan något alls blir färdigt. Just nu har jag till exempel en tröja som saknar ärmar och en hög med nästan färdigt monterade mormorsrutor som ska bli en necessär i korgen bredvid mig, ett par vantar som ska få innervantar på bordet framför mig och en sjal som jag just började på i soffan bredvid mig. Jag vill sticka på allt samtidigt vilket leder till att det blir kortslutning i hjärnan och jag ägnar istället tiden åt att surfa omkring på Ravelry och Online Stickcafé. Som i sin tur gör att jag får ännu mera inspiration och börjar på ännu flera projekt..
Och på grund av att mörkret kommer snabbare än tidigare på kvällarna nu för tiden blir det inga bilder på mina UFO:n för det e allt för mörkt för att ta bra bilder. Jag visar allt sen när det e klart istället, men som sagt; det lär nog ta ett tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar