torsdag 8 augusti 2013

Garnet!

Det här fina garnet låg på golvet i lägenheten då jag kom tillbaka efter ledigheten. Inklämt i postluckan var det, men påsen var hel och garnet var bara lite tillplattat, så ingen fara skedd. Det var säkert en envis brevbärare som fick in det där, haha!
Det gula garnet blev en favorit direkt. Det e så mjukt! Jag vill börja sticka nu direkt! Men först ska det nystas och mönstret ska ritas av från datorn. 
Det röda garnet däremot var inte alls den färg som fanns på datorn, och så kan det ju vara. Färgerna kan skilja sig åt ganska mycket från en datorskärm och verkligheten. Men jag hittar nog på nåt att göra av det också. 
Det gråa garnet på härva tycker jag att inte passar med det gula, som jag hade tänkt, för det är lite för mycket blått i det. Tror jag.. Men däremot passar det gråa färdiga nystanet bra ihop med det gula, så antagligen blir det de två färgerna som får bli ett par vantar!
Halvvantarna från förra inlägget e också klara, jag ska bara fästa trådarna så kommer det en bild sen. Men först ska jag sova lite och jobba lite mera. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar