måndag 8 april 2013

Sjalar. Och en uggla.

För en halv evighet sen började jag sticka på en sjal åt mig själv. Den har synts här på bloggen tidigare, bland annat i samband med att jag ägnade en kväll åt att maska för maska repa upp det jag hade stickat för att det blev fel. Men till sist blev den klar och jag e verkligt nöjd med den! Vet bara int riktigt när jag ska använda den ännu.. 
Garnet jag använde var Holst Garn i en mörkgrå färg och den e stickad på stickor nr 3½. Mönstret tog jag från Ravelry; Dream Stripes av Cailliau Berangere.

För ungefär en lika lång evighet sen började jag virka på en sjal åt min mamma. Den har tagit länge att göra eftersom jag otaliga gånger har varit tvungen att repa upp. Mönstret var ganska lätt att komma ihåg, men jag fastnade varje gång jag gjorde fel och klarade inte av att se var jag hade gjort fel. Tur så kunde min kompis hjälpa mig med det, tack! Min första tanke var att göra kanten i ett mörkare brunt garn men mamma ville ha den i samma färg och det blev riktigt fint! 
Till den här använde jag ett garn som mamma hade hemma. Det heter Cotton Fun Schulgarn och jag använde virknål nr 3½. Mönstret e Spindelsjalen av Kungenomajkis.

Igår kväll skrev jag om en halsduk som jag tänkte riva upp och göra om innan jag visar den och det e fortfarande planen, så den bilden kommer när jag har orkat göra om den. Men av garnet som blev kvar av spindelsjalen hade jag en färdig plan, och det var den här: 
En söt liten uggla, också den från Kungenomajkis. Han ser lite arg ut, men det var ganska svårt att få ögonen att se snälla ut, så då får han vara lite arg då. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar