tisdag 30 april 2013

Hänt extra!







Igår var jag på cirkus. Det var några år sen sist. Programmet var i stort sätt samma men clownen såg inte ut som en clown gjorde då. Inte som en clown gör på alla bilder heller. Det här var nog en besvikelse för 3 ½ åringen som var med och såklart ville se tassiga gubben.
Såhär såg clownen alltså inte ut. Bilden googlad.
Idag lyxade jag till det i min ensamhet och åt kokta ägg med räksallad till lunch, mmm! Och snart ska jag fixa mat åt de hårt arbetande personerna i den här familjen, och eftersom jag lagar så e det jag som bestämmer vad det blir. Lyxköttbullar (d.v.s. vanliga köttbullar med Koskenlaskija ost) med potatismos!
Valio Koskenlaskija® paprika sulatejuusto laktoositon
Det här ska in i köttbullarna. Bilden härifrån.

Och om jag orkar ska jag fixa en citronkladdkaka eller citronmuffins till eftermiddagskaffet (vuxenpoäng!).
En sån här. Bilden är Pickipicki's.

Så att sånt här hos mig, den sista dagen i april!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar