onsdag 13 januari 2016

Pärlade hörlurar

När nästan inget stickat blev bra så lekte jag lite med Hamapärlor istället. Länge har jag tänkt att jag ska sätta pärlor på mina hörlurar, men jag har inte velat köpa 2000 pärlor bara för en sladd. Nu har däremot min systerdotter börjar pyssla med pärlor, så jag köpte två olika färger och pärlade in mina hörlurar. De återstående pärlor får hon att pyssla med. 


Helst hade jag velat ha svarta och vita pärlor, men det fanns inte där jag köpte så det blev gråa och röda istället. Fint det med. 
För att få fast pärlorna på sladden använde jag en liten vass sax och klippte en skåra i pärlan. Med hjälp av saxen bände jag isär pärlan och tryckte in sladden. Väldigt enkelt och det gick mycket fortare än jag trodde. 
Nu efter några gångers användning så kan jag garantera att sladden blir trasselfri av pärlorna. Så pass trasselfri att det är svårt att snurra ihop den för förvaring, så jag tror att jag måste plocka bort några pärlor. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar