lördag 16 januari 2016

Älskade ränder


Garn: Novita Nalle. Svart, vitt och vårens nya gula
Garnmängd: 70 g 
Stickor: Knitpro Zing 3 mm
Mönster: Mönstret är mitt eget för bassockor. Storleken är 40, dvs. till mina egna fötter. Idén till mönstret fick jag från början från Instagram under hashtagen #voihanvillasukka. Det var Lankahelvetti som hade lagt upp en bild på ett par likadana, men med det senapsgula garnet. På hennes blogg hittade jag sedan även ett par med turkos som kontrastfärg och genast fick jag ett väldigt sug efter ett par randiga sockor. 
I butiken fanns sen både vårens nya gula och gröna och jag hade svårt att välja, men det fick bli gult. Egentligen vill jag ju ha många fler par med olika kontrastfärger. Tänk er grön, turkos, röd, rosa... Men jag inser ju att det inte är så smart att köpa ett helt nystan för att använda bara några gram och dessutom har jag ju så väldigt många par sockor redan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar