måndag 27 juli 2015

Yellow Brick Road

Att ha stora stickprojekt gjorda i ull i famnen är inte ett problem den här "sommaren". Få är de dagar det har varit soligt och över 20 grader varmt hela dagen. Istället har en dag oftast innehållit alla tänkbara väder. 
Inte heller är det något problem att ha på sig de färdiga plaggen, det är absolut inte för varmt för det. Jag som avskyr vintern och verkligen gillar när det är varmt, tycker att den här sommaren har varit en riktig besvikelse. Nu hoppas jag bara på en solig och varm augusti då jag är ledig, men så väldigt stora är mina förhoppningar inte. 
Det senaste stora, varma projektet jag stickat blev en Yellow Brick Road. Den är stickad i Drops Big Merino på stickor 4 mm och resåren på 3,5 mm. Tack vare stora stickor och dåligt väder blev den klar på drygt en vecka och av bara farten gick det tråkigaste också fort, dvs. att fästa alla trådar och sy i alla knappar. 
Eftersom garnet är superwash vågade jag inte blöta ner hela tröjan med risk för att den skulle töja sig, så jag spände bara upp den och sprayade tvättmedel-vatten-blandning över den med en sprayflaska. Återstår att se om jag i framtiden vågar blöta ner den för hand eller om jag vågar tvätta den i tvättmaskinen. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar