fredag 17 juli 2015

Kappa

För ungefär fyra månader sedan påbörjade jag en stickning som jag visste att jag inte kommer orka sticka aktivt på tills den är klar. Precis så gick det också. Fyra månader till stickning och sen ännu en månad till att få den blockad och fotad. Orsaken är enkel; slätstickning på stickor 3 mm i 130 cm blir lätt lite enformigt. Men resultatet är jag nöjd med!
Jag har alltså stickat en Kappa av Veera Välimäki, en sjal/poncho som kan bäras lite hur som helst. Min blev lite för kort för att användas virad runt halsen, men jag tycker nästan att den blev lite för lång för att användas som poncho. Det blir liksom lite väl mycket tyg runt halsen. 
Garnet jag använde var Silkbloom Extra Fino från BC Garn, och det garnet är så väldigt mjukt! Jag som har svårt för allt som kliar kan absolut ha den här runt halsen utan problem.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar