söndag 26 juli 2015

Hermione's Everyday Socks

Egentligen behöver jag inte ett par sockor till, jag har redan allt för många som jag inte använder, men att sticka sockor är så enkelt och det är ett bra mellanprojekt att byta med om jag tröttnar på allt annat jag håller på med. Den här gången var garnet (Schachenmayr Regia Drive Color) menat att bli ett par Skew socks, men på sticka 2,5 mm blev den första sockan för stor så då bytte jag mönster till Hermione's Everyday Socks istället. Det mönstret är enkelt och passar bra till självrandande garn. I "stickvärlden" brukar man prata om att man kan lida av "second sock syndrom", dvs. att man inte orkar göra klart den andra sockan för att det inte är roligt sen mera, men i det här fallet led jag av "first sock syndrom", för första sockan tog närmare två månader att göra klart och andra sockan gjorde jag på två dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar