fredag 17 april 2015

Kaninen

Jag tror alltid att det ska gå snabbt att virka små figurer, men varenda gång upptäcker jag att det räcker ganska länge och att det är ett väldigt pysslande för att få ihop dem. Den här gången valde jag att virka en liten kanin. Egentligen var den inte jobbig att göra, men speciellt armarna och benen har så liten omkrets att det är svårt att veta hur man ska hålla i då man virkar och det tar mycket längre än om man har ett stort, eller platt, projekt att hålla i.
Garnet jag har använt hittade jag på bottnen av min låda med restgarner och det heter Tennessee och kommer från Novita. Nosen är en liten snut av ett rosa garn, minns jag rätt så är det Babyull från Gjestal. Fyllningen kommer, som alltid då jag virkar figurer, från en söndrad dyna. Mönstret är ett gratis mönster av Sarah Arnold, det heter Lavender Bunny och finns på Ravelry. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar