måndag 6 april 2015

Bits + Pieces Bonnet


I resterna från koftan och sockorna gjorde jag en mössa. Samma garn, samma storlek på stickorna och samma storlek (6 månader) som koftan och sockorna. Mönstret till mössan är Veera Välimäkis och heter Bits + Pieces Bonnet. Redan första gången jag såg mönstret, i Veeras adventskalender på hennes blogg, visste jag att jag ville sticka det. Jag älskar ju randigt! Mössan var snabbstickad, mönstret var lätt att följa och resultatet blev bra, men det här garnet i rätstickning var tydligen en dålig kombination. Efter en stund i vatten, på samma sätt som jag alltid gör med mina färdiga projekt, hade jag plötsligt en mössa som passar ett mycket äldre barn än en sexmånaders baby. Nåja, ingen fara skedd, barn växer ju. Lite grått garn hade jag kvar så jag gjorde en till mössa, men på mindre stickor och i en mindre storlek för att se om det gör någon skillnad. Ännu har jag inte blött den, men en utvärdering kommer bara det är gjort. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar