tisdag 28 april 2015

Baby wrap cardigan


Mönstret till tröjan Baby Wrap Cardigan är enkelt att följa, roligt att göra och resultatet blir fint. Jag har gjort några olika tröjor av det mönstret nu och jag har blivit nöjd. Det enda jag inte blir nöjd över är stängningen på insidan. I ena kanten gör man vanliga knappar, men på insidan har jag problem med vilken typ av knäppning jag ska använda och jag tror inte att någon av de tröjor jag gjort enligt det här mönstret faktiskt går att stänga på insidan. Den här gången skulle jag prova laga tryckknappar, men eftersom jag har stickat med ett bomullsgarn som är ganska glest, fick jag det inte snyggt så istället virkade jag luftmaskkedjor som man knyter ihop den med. Den känns lite tjockt och knöligt, men någon bättre lösning kom jag inte på till den här tröjan. Garnet jag använde var Sandnes Garn Mandarin Petit och stickorna var storlek 3 mm tror jag. Igen en gång ser kroppen bred ut och ärmarna verkar allt för korta, men måtten stämmer överens med mönstret.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar