tisdag 1 oktober 2013

Sticknörderi en tisdagskväll

Ikväll har jag och väninnan E suttit hemma i min soffa och stickat samt pratat strunt hela kvällen. Det var länge sen nu igen, men samtidigt känns det som om det var igår. Vi pratar, sen kan det gå en stund då vi e helt knäpptysta då båda koncentrerar sig på stickningen och sen pratar vi i mun på varandra igen. Mycket trevlig sysselsättning!
Jag passade på att lära mig en ny uppläggningen medan vi pratade. Nämligen stickad uppläggning, som e bra bl.a. då man ska ha många maskor. Man behöver inte gissa hur lång ände man behöver eftersom man börjar med en ögla och sen "stickar på maskor på öglan". Det trista var ju bara att jag efter uppläggningsvarvet på 202 maskor + två varv rätstickning upptäckte att det blir bredare än mönstret, vilket kommer att betyda att mitt garn inte räcker. Gör om, gör rätt! Suck..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar