torsdag 3 oktober 2013

En lista

När vaknade du imorse? 
Första gången var nån gång vid fem av en mardröm. Jag vaknade av att det kittlade på mina kinder för att tårarna rann. Det var ingen rolig dröm. Sen somnade jag om efter en stund och steg upp gjorde jag vid halv nio. 
Vad var det första du tänkte när du vaknade?
Jag tänkte på drömmen, och var glad att det bara var en dröm!
Har du ringt nån imorse, vem och vad sa ni?
Ringde personen som skickade mig en räkning på motorvärmaren till bilen, och klagade lite för den e sönder (och har alltså varit det i sju månader. Den skulle fixas redan i mars men det hände aldrig något). Det funkade, några timmar senare stod det en man där och fixade. Får se imorgon om den e som den ska nu, har inte orkat gå ut i kväll för att kolla. 
Vilket humör är du på?
Rastlös! Lika bra att fara och sova kanske.. 
Har du ont någonstans?
Axlarna och nacken, som vanligt. Borde stretcha mera och sticka mindre.
Om du fick välja vad som helst att äta just nu, vad är du då sugen på? 
Ojojoj, dålig fråga just nu. Har inte ätit mat ikväll så jag e hungrig! Skulle gärna äta samma nu som jag åt i somras med J, dvs. pepparbiff och sen chokladfondant med vaniljglass och hallon till efterrätt. 
Vad köpte du när du drog ditt kort senast? 
Mat. 
Vilken var den första hemsidan du gick in på på internet?
Facebook.
Vad ska du göra i kväll?
Sticka lite till, kanske titta lite på Rederiet och sen blir det godnatt!
Vilken är den första låten du sätter på idag? 
Jag satte på radion imorse, där kom det en massa låtar. 
Vad tycker du om din blogg?
Jag gillar att ha ett ställe som funkar som ett arkiv för allt mitt handarbete, och kanske jag nångång inspirerar nån då jag visar det jag gjort på internet. 
Vad gjorde du för exakt en vecka sedan, den här tidpunkten?
Jobbade. 
Tror du att du kommer få en komplimang idag, för vad? 
Nope, inte idag mera. 
När fotade du något senast, och vad? 
Solnedgången i går kväll. Den var mer orange än bilden visar, men det gick inte att fota med telefonen. 

Har du gjort av med pengar idag, på vad?
Mat, knappar och saker från apoteket. 
Om du sträcker ut ditt ben rakt ut, vad snuddar du vid då? 
Min temugg och lite garn som finns på soffbordet. 
Vad har du på dig idag? 
Det här e väl fjärde eller femte outfiten idag, men just nu har jag på mig leggings, en stor tshirt och en tröja, yllesockor och underkläder. 

1 kommentar:

  1. Din blogg är så mysig marlen så fortsätt blogga! Saknar er! Puss!
    /Linnea

    SvaraRadera