måndag 14 oktober 2013

Heartwarmer

Hittade ett projekt på Ravelry som passar perfekt för restgarner och frågade genast min syster om det var något min systerdotter behöver såhär inför höst och vinter. Och jo, visst fick jag göra en Heartwarmer, efter mönstret av Dani Sunshine. Fort gick det och både enkelt och roligt var det. Betyget av mottagaren var däremot inte så bra, hon rev i den genast och skulle ha bort den. Den var lite spänd att få över huvudet så det kanske var det. Synd tycker jag (inte), för nu ska jag sticka en till!


Samtidigt fick hon prova mössan Poppy som jag gjorde för inte så länge sedan och hon var så fin i den! Fast då blev jag snål och ville inte ge den till henne. Hon kan få en annan, men den här vill jag spara åt mina egna framtida barn!

Motivet e alltså en väldigt rörlig ett-och-ett-halvt-åring som inte stod still så länge att jag fick en bild framifrån, men hon e fin i profil också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar