onsdag 2 oktober 2013

Paulie och Holst Coast

På bloggen Clara stickar läste jag ett inlägg om garnet Holst Coast (den gula färgen e så fiin!) och genast gick tankarna till min egen tröja stickad i det garnet. Jag stickade en Paulie i det garnet i vintras och att sticka den räckte nästan hela min fem veckor långa praktikperiod i Sverige. Men så blev det lite för lite maskor på knappkanten så att den drar ihop hela tröjan och så gick garnet av i kanten i nacken när jag skulle prova den (alltså det man stickar först = inte så lätt att riva upp då tröjan e så gott som klar). Precis som Clara skriver så e garnet väldigt skört som entrådigt och går lätt av. I ungefär ett år har den alltså legat i en påse och väntat på sin slutgiltiga dom. Jag älskar garnet, det sticker inte alls på min känsliga hud, tröjan e så fin och den har tagit mig väldigt länge att göra. Jag vill egentligen inte riva upp allt, men jag vet också att jag inte kommer att endast riva upp och göra om knappkanten eftersom kanten i nacken som sagt e lite sönder. Det kommer nog att sluta med att jag ändå river upp allt och stickar något som jag sen äntligen får använda. Men usch så det känns i hjärtat att förstöra något som jag egentligen e så glad och nöjd över.
Inser nu då jag provade den att de nog e lika bra att repa upp allt, den e lite för tajt för att det ska kännas bekvämt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar