söndag 14 juli 2013

Gul och grå

Semester i nästan tre veckor betydde ju att jag var tvungen att packa garn så att det räcker. Semester e ju nämligen lika med massor av tid till stickningen (och virkningen). Lite svårt hade jag att välja från min garnlåda, men lite olika garner i olika färger plockade jag ihop. I torsdags skulle jag dessutom köpa stickor till den där tröjan jag vill göra, men då var jag 20 minuter för sen till butiken som stängde enligt sommartider. Det betyder ju att jag måste göra en ny utflykt dit, helst de närmsta dagarna!
Ikväll har jag suttit och tittat runt på olika bloggar och på instagram, och plötsligt vill jag bara sticka i gult! Och gärna blanda det med grått. Tänk er en ljusgrå tröja med gula detaljer eller en gul sjal. Eller en gul babyoverall (såna har jag ju bara några av än (kanske borde göra en i en större storlek än nyfödd?)) med gråa knappar. Eller tvärt om.
Dessutom vill jag sticka av Pickles Merino Tweed, för jag gillar när garnet är sådär lite prickigt! (Det gula av det garnet skulle säkert bli fint i en kofta till hösten!)

Ja, som ni ser så kommer jag knappast ha en tråkig semester, trots att jag hittills inte har några som helst planer förutom att umgås med mina syskonbarn och att sticka, för stickningen kan jag ägna många timmar om dagen åt utan att tröttna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar