lördag 13 juli 2013

Babytröja



Jag gjorde en till likadan som den gröna, med mönstret härifrån. Även den här gången var det restgarner jag använde, bland annat det gråa från babyvantarna och -sockorna (och ännu finns det kvar av det!). Jag tycker om randigt, men jag gillar inte att vara tvungen att fästa en miljon trådar, för det blir det även om man inte klipper av dem varje gång man byter färg. Men det gick den här gången också, genom att fästa några trådar, sticka lite och så fästa igen. Den gröna har fortfarande inte fått knappar, trots att jag har köpt dem nu, så den här fick virkade knytband istället på fyra ställen (det fjärde bandet är inne i tröjan därför syns det inte på de här bilderna).Nu fattas bara någon att prova på för att få veta om storleken e bra, men jag tror nog det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar