tisdag 4 december 2012

Rapport och sånt

Det e värst så det går trögt när den allra, allra sista rapporten för den här utbildningen ska skrivas. Inledningen och själva texten e skriven, det enda som fattas e diskussionen men inspirationen vill inte infinna sig idag. Istället lyssnar jag på musik, chattar med vänner, pratar med familjen och stickar julklappar. Imorgon efter praktiken tänker jag packa och slappa så jag skulle ju vilja ha rapporten färdig, men då jag verkligen inte orkar. Och snart måste jag gå och lägga mig igen så att jag orkar stiga upp imorn bitti.

Annars då?

Jag väntar på att jag ska komma hem så jag får beställa tid till massage (eller tvinga nån av dem där hemma att massera mig) för jag e så tusans spänd i nacken och ryggen. Så spänd att jag har en väldig yrsel emellanåt faktiskt.
Och så längtar jag efter kaffe. Jag som annars dricker en-två koppar om dagen har druckit två koppar de två senaste veckorna eftersom jag inte kan köpa kaffe i automaten på jobb för att jag har "fel" bankkort. Idag pratade vi dessutom så mycket om kaffe med min handledare att jag var tvungen att gå och köpa en i kiosken på sjukhuset innan jag gick hem. Otroligt gott var det!

Men det absolut bästa av allt e ju att det nu e så kort tid kvar här att vi kan räkna det i timmar.  Exakt nu e det då 46 timmar och 8 minuter tills jag sitter på båten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar