onsdag 12 december 2012

Rädslan

Det ringde på dörren hos grannarna och jag hörde att de öppnade. Efter en liten stund noterade jag att den som hade ringt på fortfarande inte hade gått in till grannarna och därför skulle jag smyga fram till min dörr och tjuvkika i titthålet vem det var (för jag brukar inte öppna dörren om det ringer om jag inte vet att det ska komma nån till mig). Jag hann inte ens fram till dörren före det ringde på hos mig. Tyst och försiktigt smög jag fram till dörren, utan ens våga tugga på smörgåsen jag hade i munnen för att den där ute inte skulle höra mig. Ännu tystare förde jag "titthåls-skyddet" åt sidan och tittade ut för att försöka se någon och just då ringde det på min dörr en gång till.

Vi kan ju säga som så, att den där ute nog märkte att jag var hemma även fast jag inte öppnade dörren..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar