måndag 20 juni 2016

Rosa koftan

Min kompis fick en stickad tröja till sin dotter då dottern föddes. Nu skulle en kompis till min kompis få barn och på min kompis önskemål stickade jag en likadan tröja, men i annan färg, till den babyn. Många kompisar i de meningarna, haha! 

Garn: Drops Baby Merino
Stickor: 3,5 mm 
Garnåtgång: 87 g
Mönster: Top Down Vintage Cardigan. Jag räknade om halsen lite och började med ett större antal maskor för att få en större halsringning, då vi på den förra tröjan kunde konstatera att det inte gick att knäppa översta knappen. Dessutom har jag stickat knappkanterna samtidigt som tröjan, istället för att plocka upp maskor och sticka den efteråt. 

Det blev inga bra bilder tagna på den då jag kom ihåg att fota den just innan jag skulle ge den till min kompis. Nåja, man ser ju ditåt hur den ser ut i alla fall, men färgen har jag verkligen inte lyckas fånga på bild och inte valde jag de bästa bakgrunderna heller. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar