torsdag 30 juni 2016

Pomeranssi socks

Genast jag såg mönstret på sockorna på Pinterest kände jag att jag ville sticka dem. I samma veva hittade jag ett för mig nytt garn som jag ville prova och här är resultatet. Sockorna fick bli en present till lilla W's mamma.


Garn: TeeTee Pallas
Stickor: Knitpro Zing 2,75 mm
Garnmängd: Inte heller de här kom jag ihåg att väga, men jag gissar på cirka 80 gram
Mönster: Pomeranssi socks. Och som vanligt kan jag inte följa ett mönster. Jag gjorde ingen resår efter muddens spets, utan fortsatte helt enkelt med spetsen ner över foten. Hälen gjorde jag inte heller enligt mönstret, utan jag gjorde en "vanlig" häl som jag alltid gör den. Inte heller tån är enligt mönstret, utan också den är en för mig "vanlig" tå. Det var ett roligt mönster att sticka och jag tror nog det kan bli fler med samma mönster. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar