lördag 19 januari 2013

Projektpåsar

Efter att jag hade hittat bilderna på min lilla necessär och bloggat om den blev jag sugen på att göra fler, så igår köpte jag tyg och dragkedjor. Resultaten blev två olika stora projektpåsar, som jag ska använda till mina pågående handarbetsprojekt.
Påsarna e gjorda med en 25 cm och en 20 cm lång dragkedja och tyget var 50 cm högt (men det e ju sen vikt på mitten och lite av det e botten, så påsarna e kanske 20 cm höga).
Mönstret tog jag från samma ställe som förra gången, nämligen härifrån!

I påsarna syns en skymt av mitt pågående projekt, en Tropical i svart. Tanken var att jag skulle få den färdig under helgen, men så blir det nog inte. Bakstycket e helt klart och framstycket har jag virkat kanske 10 cm på, så det e en bit kvar ännu..

2 kommentarer:

  1. ooooooooooohhh!! vilka fina påsar :)
    Mej vill också ha! :D

    SvaraRadera
  2. Tack! D tycker jag också :) hur stor vill du ha då? Jag kan nog sy en, d tar typ 20 minuter :)

    SvaraRadera