lördag 19 januari 2013

Nu har jag fått nog!

Jag hatar den här vintern!! Jag hatar att ständigt frysa, att det ständigt e kallt och att jag alltid e tvungen att ha så mycket kläder på att det e omöjligt att röra mig ordentligt!
-25 grader hade vi i morse då jag steg upp och den här dagen har hittills bara varit dålig!
Jag vaknade av att jag frös så jag klädde på mig ordentligt och gick ner. Vår yttertambur (som man går igenom då man går ner från vinden) e också så kall att man inte vill vara där mer än sekunder i gången (mamma tvättade det golvet imorse och det blev isbana. Så kall e den). Vessan e iskall eftersom batteriet inte orkar värma det då det e så kallt ute och jag skulle duscha. Drömde om en varm dusch eftersom jag frös. För att alls kunna vara på vessan har vi nu e fläkt som blåser varmt, men kontakten var isatt fel (så att varmvattnet var urkopplat). Gissa vad som hände då jag skulle duscha. Nå varmvattnet tog slut förstås. Det kom varmt så länge att jag och mitt hår blev blött, sen tog det slut. Så jag var tvungen att skölja hela mig med iskallt vatten. Kan ju inte påstå att jag frös mindre efter den duschen..
Nu funderar jag allvarligt på att flytta till typ Australien! Jag kan komma hem igen i mitten av maj (om det blir en varm sommar och int en lika kall som i fjol)..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar