torsdag 3 januari 2013

Första torsdagen i januari

Igår var jag ledig och därför hade jag tänkt leka med mina syskonbarn, titta på serien som e favoriten just nu och sticka ett par tofflor för tovning åt mig själv. Jag hade bara hunnit vara vaken en dryg timme då jobbet ringde och jag fick ett extraskift. Så kvällen gick åt till det och hela natten har jag sovit dåligt (vilket jag alltid gör då jag har haft kväll och skall jobba följande morgon också). Trots det gick jobbet bra idag, men tröttheten tog mig på kvällen, så sent som halv åtta ungefär. Gissa om jag e trött nu då jag borde gå och lägga mig för att orka upp imorgon? Nej, det e jag ju inte..
Istället har jag suttit och stickat ena tofflan. Får se om den blir bra efter tovning då den nu redan e ganska passlig på min fot. Den kommer ju att krympa så fort jag tovar den..


Jaja, såna "viktiga" saker funderar jag på ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar